2015. március 31., kedd

Írás és olvasás a Waldorf-iskolában

Ismét egy kis videóval jelentkezem, ahol Vekerdy Tamás az írás és olvasás kérdéséről beszél. Egy kicsit tovább is gondolja a témát, mert nem minden olvasás értő olvasás.
A Waldorf-pedagógiának egyik alapgondolata, hogy a gyerekeket ne kényszerítsék a teljes iskolaérettség elérése előtt arra, hogy írni és olvasni tanuljanak. Az emberiség fejlődését követve a képtől jutnak el a gyerekek a betűig. A betűk mesékkel, versikékkel vannak bevezetve, megjelennek rajzon és mozdulatban, a tanulás így nem puszta absztrakcióra épül.
A gyerekek először a nagybetűkkel ismerkednek meg, első osztály végére ezekkel tudnak írni. Második osztályban követi ezt a folyóírás. Ezen idő alatt kiderül, hogy kiknek vannak írás- és olvasási nehézségei, milyen fejlesztés javasolt számukra. Mindenkinek szeretettel ajánlom még a Waldorf-iskolák kerettantervét, ahol bővebben olvashat bárki bármelyik tantárgyról, azok oktatási-nevelési céljairól (waldorf.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése